Unilever er en af verdens førende koncerner indenfor forbrugsgoder, som producerer og sælger omkring 400 forskellige varemærker i mere end 190 lande.
Hver eneste dag bruger 2,5 mia. mennesker vores produkter til at se godt ud, føle sig godt tilpas og til at få mere ud af livet. Det drejer sig om en tredjedel af den globale befolkning, der vælger blandt vores varemærker, som f.eks. Lipton, Knorr, Dove og Hellmann, og ikoniske lokale mærker som Bango i Indonesien og Suave i USA. Rent faktisk, så ejes tretten af de 50 førende varemærker i verden af Unilever.
Vores geografiske rækkevidde giver os en enestående global tilstedeværelse, herunder en unik position på nye markeder, som genererer 58% af vores omsætning.
Vores forretningsaktiviteter spænder over en kompleks, global værdikæde. Vi arbejder sammen med tusindvis af leverandører og bruger ca. 34 mia. EUR på varer og tjenesteydelser, herunder ca. 13 mia. EUR på ingredienser og råvarer, der omdannes til produkter i vores +300 fabrikker, fordelt i 69 forskellige lande. Derefter distribueres disse produkter til 25 millioner detailhandlere, lige fra supermarkeder til små forretninger og via andre hurtigt voksende kanaler, så som e-handel og direkte-til-forbruger sektoren. Derudover er vi ligeledes den næststørste annoncør i verden baseret på medieudgifter.
Vi lever i en stadig mere usikker og flygtig verden. Temperaturerne stiger, tørkeperioder opstår oftere, fødevareforsyningerne bliver stadig mere knappe, kløften mellem rige og fattige vokser, og milliarder af mennesker har stadig ikke adgang til grundlæggende sanitære forhold og hygiejne.
Men samfundet er under forandring. Der er et voksende skift i retning af et mere meningsfuldt og bæredygtigt forbrug, hvor enkeltpersoner i stigende grad tager et personligt ansvar for virkningen af deres købsbeslutninger.
Derfor er vores formål ganske simpelt: at gøre en bæredygtig levevis tilgængelig for alle.
Med dette begreb mener vi, at vi gerne vil være med til at skabe en verden, hvor vi alle kan leve godt og inden for jordklodens naturlige begrænsninger.
Sammen med vores bredere fællesskab - partnere, leverandører og indbyggere - gør vi fremskridt.
Det sker i dag i den samme ånd, som var grundlaget for etableringen af Unilever i 1890´erne - med et stykke sæbe, der var med til at skabe et nyt syn på personlig hygiejne i det viktorianske England.
Imens vores virksomhed vokser, arbejder vi aktivt på: