Hans Jensen Transport

Mission, vision og værdier

Mission
Vi er en dansk transportør, der anvender den nyeste IT-teknologi fra kontor og helt ud i førerhuset. Vi har et højt certificeret kvalitetsniveau og udfører silo-tanktransport i Danmark og Nordeuropa

Vision
Vi vil være den transportør, der vælges, som den langsigtede strategiske partner på nationale og internationale silo-tanktransporter.

Værdigrundlag

  • Vi ønsker at have succes.
  • Vi arbejder utrætteligt på at nå vores mål.
  • Vi udvikler os.
  • Vi leverer høj kvalitet.
  • Vi involverer os - tager ansvar - respekterer hinanden - taler pænt til hinanden - er ærlige og alle skal føle sig værdsat.

Historie

Firmaet blev grundlagt helt tilbage i 1929, og har siden 1947 været i familien Hans Jensen’s eje.
I starten af tresserne tog transport af pallevarer for alvor til, og virksomheden var en stor aktør på dette marked. I dagens Danmark køres pallevarer fortrinsvis i gardintrailere. I 1966 begyndte vi at beskæftige os med silotransport. I dag kan vi med en vognpark, der spænder fra 32m³ og til 60 m³, tilbyde alle former for silotransport, og med konsumvarer som speciale. Lars Jensen er direktør i virksomheden. Han overtog ledelsen efter sin far i 1990.

Flådestyring

Hos Hans Jensen Transport A/S er alle biler monteret med TRANSICS flådestyringssystem som er med helt i front når det gælder teknik og informationsflow. TRANSICS hjælper os med at forbedre vores service niveau og kvallitet over for vores kunder.

Denne løsning giver os mulighed for et præcist overblik over vores biler, og vi kan lynhurtigt disponere over vores vognpark.
Transics har lavet et oversigtsbillede som viser vores chaufører om de kører økonomisk eller ej.

Disponenterne får et hurtigt og overskueligt overblik over chaufførernes rådighedstid og køretid.
På den måde bliver disponeringen også mere effektiv hvis der skulle opstå hasteleverancer eller andre ændringer i bilens køreplan. Samtidig sikrer det, at vi kan tilrettelægge vores kørsel endnu bedre, og undgå formålsløs "stjerne-kørsel".

Syn på miljø

Miljøpolitik
Hos Hans Jensen Transport A/S forpligter vi os til at sænke Co2 Udslippet i størst mulige omfang.
det vil vi gøre ved at have fokus på tomkørsel samt dieselforbruget.

Udover overnævnte forpligter vi os til at overholde gældende lovgivning og til at sikre løbende forbedring og forebyggelse af forurening

Miljøhensyn
ud over hvores miljøpolitik har vi valgt at vise hensyn til miljøet igennem:

VASK

Vores vaskehal er udstyret med solcelle anlæg som hjælper til med at varme vandet op til den høje temperatur som vi er i stand til at vaske med. Det holder energiforbruget nede og vi fjerner derved endnu en co2 udledningskilde.

INDKØB

Når Hans Jensen Transport A/S indkøber biler, er det vigtigt for os at bilen altid har den bedste EURO norm.

RUTEPLANLÆGNING

Igennem vores flådestyringssystem har vi et ruteplanlægnings program som sikre at vi altid kører "Den korteste vej" i forhold til den disponerede rute. En grundig ruteplanlægning er en stor fordel ved nye ruter eller nye chauffører

FLÅDESTYRING

Igennem vores flådestyringssystem sikrer vi os optimal udnyttelse af vognparken. Vi kan se vores bilers placering med utrolig stor nøjagtighed og vi kan følge chaufførens færden. Det giver os mulighed for at regulere utilsigtede ruter, nedsætte tomkørsel og sikre en optimal kommunikation.

ENERGIRIGTIG KØRSEL

Vores flådestyringssystem giver chaufførerne mulighed for at se deres energirigtige og økonomiske kørsel på skærmen. De bliver tildelt "strafpoint" hvis de har stor hastighed i sving, hårde opbremsninger og kører i forkert gear. Dette er med til at chaufførerne holder fokus på deres kørsel i det daglige.

DÆK

Ved at anvende dæk med lav rullemodstand, og ved at anvende energirigtige dæk er fordelen at brændstofforbruget nedsættes. Og der er ekstra store besparelser at hente ved løbende at kontrollere at vi kører med det rigtige dæktryk.



I store hvedtræk giver Transics os følgende besparelser

  • Realtime overblik over kundernes produkter
  • Hurtigt overblik over forventede ankomsttider
  • Dieselreducering
  • Skriftlige kommunikationsmuligheder
  • Reducering af uønskede/unødvendige kilometer